fredag 22 juli 2016

Vadarkvällen där jag lyckades hamna i ett inferno med fästingar fick jag, förutom fästingar, även med mig några bilder hem.
Här en kaxig Gluttsnäppa på sten.


Fästinginfernot resulterade i att jag fick plocka bort hela 53 fästingar från ben och överkropp.
Chansen eller kanske hellre risken att bli drabbad av borrelia får väl anses som hyfsat stor.
Begärde antibiotika på vårdcentralen.....fick jag inte.
Försökte beställa TBE vaccin på samma ställe.....gick inte utan skall göras hos min husläkare. Från 1 januari skall hen finnas just på vårdcentralen!!
Frågade om jag fick köpa en bra pincett.....vi bedriver ingen försäljning här blev svaret!

#härligtmedtrevligtbemötande #finnsdetingetutrymmeförimprovisation #fårvälskaffamigenhusläkarepåfastlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar